2014. április 4., péntek

Tavaszi alakformálás

Kötelességemnek érzem, hogy beszámoljak nektek egy számomra új mozgásformáról, az aerobikról. Volt már bejegyzés formabontásról, sportról, de most inkább csak mesélek az új élményekről.

Nagyon rég óta nem járok edzőterembe, pontosabban Hot Iron edzésre, mert megszüntették. Új mozgásformát kellett keresni. Nem egyszerű magamnak megfelelő sport tevékenységet találni, nem vagyok kitartó, ha nem élvezem. Se időm, se pénzem, se energiám nem volt új sportág után kutatni.

Egy nagyon régi ismerősöm, Anikó testnevelési szakon tanult, és most edzősködik. Tavaly szeptember környékén már mutattam érdeklődést az általa tartott alakformáló aerobik iránt, de semmi nem motivált, hogy rá vegyem magam és legalább megnézzem. Mindig volt jól megfogalmazott kifogásom. Kezdtem lustulni, elkényelmesedni, mégis hiányzott a mozgás az életemből. Pár hónappal később, idén januárban újra felkerestem. Kedvesen tájékoztatott mindenről, készségesen állt hozzám. Most már tényleg csak rajtam állt, hogy milyen akadályokat gördítek saját magam elé. De nem tettem. Elmentem az első edzésére. Alakformáló aerobik. Pfff. Aerobik. Zenére ugrálunk, aztán ennyi. Nem nagy szám, max megizzadok. Erre voltam felkészülve. Ehhez képest amit kaptam... Háááát gyerekek, kemény volt....

Kezdem az elejéről. Indítás nyilván bemelegítés. Na de milyen, nekem mint újoncnak meg kell tanulnom a pontos lépéseket, nem is várták el tőlem, hogy elsőre menni fog, inkább magamat biztattam, hogy nem lesz ez olyan nehéz. Nem a fenéket. Olykor azt se tudtam melyik lábam a bal, és melyik a nem bal. Jahj de gáz vagyok, mint aki most tanul járni. Toporogtam, totyogtam egy helyben, meg tellegettem a karjaimmal. Túlestem rajta. A következő alkalommal menni fog. Ezt még gyakorolni kell. Harmadik negyedik alkalommal már semmi gond nem volt. Mostanra már egész jól megy, de ha elbambulok, simán belekeveredek.
Az edzés alatt megdolgoztatunk minden létező izmot a testünkön. Ilyenkor fedezek fel magamon, eddig sosem vélt izmokat, amik másnap az izomláztól csak még jobban érezhetőek. Gyakorlatok alatt jómagam feszegetem a határaimat, jóllehet kondícióban vagyok, még is elfáradok a gyakorlatok alatt. Ez a fajta mozgásforma  - kívánt cél eléréshez - megkívánja a helyes testtartást, úgy viszont már sokkal nehezebb. Aki azt mondja, hogy meg se kottyant, az valamit nagyon nem jól csinált. Aki hétről hétre nem érez bizsergést az izmaiban, az valahol csalt. 


Itt megnézhettek egy videót az aerobikról, maga az edzőt és a gyakorlatait. Ha valakinek még is csak kétségei lennének az aerobikkal kapcsolatban, ezt a pár gyakorlatot végezze el otthon. 
Ne ítélj míg nem próbáltad, én sem teszem.....




Az én szemszögemből egy olyan edzés, ami alakot formál, gyakorlatok alatt kimerít, a végén még is felfrissít. Egy rossz, nyúzott nap után is mosolygásra késztet, elfelejtem a gondjaimat és csak magamra és az edzésre koncentrálok. Örülök hogy rátaláltam, semmi esetre sem mondanék le róla....


Az egésznek a hitelességét mégis csak Anikó adja. Végig csinál minden gyakorlatot (persze helyesen), közben mosolyog, biztat, még akkor is, ha neki aznap ez a sokadik edzése.



MERT FITTNEK LENNI JÓ!