2014. szeptember 30., kedd

Őszi hangulatban.....

Itt van az ősz, itt van újra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.

De még mennyire. A kedvenc évszakom. Több okból is.



Nekem az Ősz, olyan mint másnak az új év. Ősz beálltával sokan a rosszkedvre, a gyorsan bekövetkező hidegre asszociálnak. Én nem. Nekem egy új időszakot, új lehetőségeket jelent. Ahogy már egy korábbi bejegyzésemben is kifejtettem, nem szeretek bizonyos időponthoz vagy időszakhoz kötni ígéretet, fogadalmat (mint sokan újévkor). Az ősz valahogy még is ezt váltja ki belőlem. Energiával tölt fel és lelkesedéssel. Érdeklődés új dolgok iránt, indíttatás régóta halogatott dolgok befejezésére. Belevágni új és izgalmas dolgokba, lezárni régi nézeteltéréseket.

Bár rövidülnek a nappalok, egyre hidegebb lesz, megtanít értékelni a mát. Az ősz az ő múlandóságával megtanít becsülni a jelent, hogy bízzunk benne, hogy csak kicsit kell tűrni és újra tavasz és nyár lesz. Nem búcsúztatom az elmúlt nyarat, élvezem ami most van. Nem aggódok mi lesz télen, milyen hideg és rossz idő lesz, élvezem azt ami most van. És ez nem csak az időjárásra vonatkozik. Sokat aggodalmaskodok a holnap, a jövő miatt. Mindannyian aggódunk, folyton-folyvást. Mi lesz ha nem lesz pénzem, mi lesz ha már nem szeret a barátom,  mi lesz ha a valamely szerettemnek baja esik. Ezek mind a jövőre utalnak, azon aggódunk ami még be sem következett. Elhomályosítja tudatunk, ahelyett hogy azzal foglalkozzunk ami most a mienk. Csak bíznom, és hinnem kell, hogy van ki gondoskodik rólam a jövőre nézve. Az én dolgom becsülni a jelent.




A kedvenc évszakom, vele együtt a kedvenc hónapom az Október. Születni is ekkor volt jó. És ha Isten is úgy akarja esküdni is ekkor jó. Az a színorgia ami ekkor körbe vesz, számomra leírhatatlan. Rozsda, bíbor, mustár sárga, arany, őz barna, fátyolos égkék, olíva zöld. Sokkal színesebbnek látom, mint a tavaszt. Az ősz szikrázó és tüzes színei kárpótolnak, hogy lassan elmúlik a meleg. Az ősz a természet melegséget és nyugalmat árasztó megjelenése. A napnyugta is színesebb és selymesebb. A nyári aranysárga napból, bíbor alkonyat válik, melyben mindennap szívesen gyönyörködöm. Futáshoz is a legideálisabb évszak.  




A kedvenc évszakom, mert ekkor tudok a legjobban öltözködni. A barna és azok tónusai. Színekkel eggyé válhatok az ősszel. Sálak, mellények és bolerók, kiskabátok időszaka jön. Végeláthatatlan harisnyák és kis cipők, kis csizmák sora. Amiből nekem sosincs elég. A változó időjárás sokszor megviccel, mégis a réteges öltözködést nekem találták ki. Reggel majdnem hogy megfagyok, délután meg patakokban folyik a víz rólam. Sálak és bolerók ilyenkor nagyon jó szolgálatot tesznek. Reggeli hűsebb időben elegek, délutáni melegebb időben kis helyen is elférnek, nem okoz nagyobb gondot a cipelésük. Ha talán hűvösebbre fordulna újra csak előkapom. Ezért a változékonyságért is szeretem. 


Ragaszkodom az őszhöz. Nem tud nekem csalódást okozni, mind inkább évről évre újat ad.