2014. január 13., hétfő

Bébibumm? - Na ne már...

Sok minden gondolkoztat el engem így a felnőtté válás küszöbén. Karrier, házas élet, gyerekvállalás, satöbbi, satöbbi, satöbbi. De nem csak engem. Egy nagyon kedves ismerősöm sorait olvashatjátok, ahogy ő vélekedik erről a témáról. Írásával néhol magam is egyetértek, de erről majd később talán én is beszámolok. Olvassátok szeretettel.


Mostanában foglalkoztat egy dolog. Muszáj leírnom, pedig ritkán szoktam ilyet. Egész pontosan rákényszerülök, hogy foglalkozzam vele, mert a környezetemből ömlik rám ez a téma, pedig nekem magamtól még eszem ágában sem lenne.
Hogy miről is van szó? A gyerekvállalásról, családalapításról!

Mindenek előtt egy kis háttérinfó: húszas éveim közepét valamivel elhagytam már, de a harminc is messze van még (hál’isten!). Tavaly nyáron volt az esküvőm. Nagyon örültem, hogy átélhettem azzal, akit szeretek, még ha nem is sikerült minden úgy, ahogyan azt elképzeltem…
Az esküvő után mindenki azt kérdezte, hogy na, milyen a házasélet? Változott-e valami? stb.
Azonban van egy kérdés, amitől kifutok a világból! Még ha kérdés, akkor az hagyján, de ha már egyenesen kijelentő vagy felszólító módban érkezik a tartalom… nahát!

Akkor most már jöhet a gyerek, ugye?!?!

Miért, miért?? De tényleg!?
Ahogyan kimondtam az Igent, már rögtön a következő projekt a bébigyártás kell, hogy legyen? Borzasztó. Nem szeretem az idióta régimódi elképzeléseket, azt hogy régen hogyan szokták, meg hogy nekem hogyan kellene csinálnom bármit is. Manapság úgy látom még mindig ez a megszokott gyakorlat: párkapcsolat-esküvő-gyerek.. dögunalom.
Én ezt nem így fogom fel. Összeházasodtunk a párommal, mert készen álltunk rá, mert nagyon szeretjük egymást, és mert együtt tervezzük leélni az életünket. És különben is tudja meg az egész világ. De ezt követően, ugyan úgy tesszük a dolgainkat, mint máskor lehet, hogy néha kicsit unalmasak a hétköznapok, de valahogy mindig fel lehet dobni ezzel-azzal.

Az ismeretségi körömben többeknek van már gyereke, sokan egyidősek velem. Nézem a fotókat, elgondolkodom, de valahogy annyira idegen tőlem ez a világ még. Mondják, hogy útközben belejön az ember és hogy az a 9 hónap pontosan elég arra, hogy felkészüljön az ember lánya. Hát nem tudom. Én nem közben szeretném, ha megjönne hozzá a kedvem. Én szívvel lélekkel szeretném már a tervezéstől is.

Nemrégiben volt alkalmam egy családbeli 1 éves csöppségre felügyelni egy-két órára, amíg az anyukának dolga volt házon kívül. Örömmel mentem, mert nagyon cuki a kis csávó. Az a másfél-két óra olyan hamar elrepült, hogy már nem is tudom mivel ütöttük el ilyen jól, de köszönöm, ennyi elég is volt egy időre. Megjegyezném, hogy minden tiszteletem az édesanyáknak, akik nap, mint nap nullahuszonnégyben csinálják azt, amit én abban a röpke időben!

Viszont most is megbizonyosodtam, hogy nekem ez még korai. Sok minden van, amit még szeretnék kipróbálni, helyek a nagyvilágban ahová el szeretnék jutni, a barátaimmal lenni, elmenni velük moziba, tekézni, csavarogni. Vállalom, de önző is vagyok még ehhez a feladathoz. Igen, önző: szeretek a párom és a magam által megszokott és felépített kis világban úgy létezni, ahogy eddig is. Szeretek kényelmesen lenni. Néha halálosan lusta is vagyok. Szeretek vasárnap fél nap az ágyban lenni és hasonlók. Mindezt feladni? Áááá, számomra ez elképzelhetetlen.

Olvastam egy cikket a minap, amit egy olyan hölgy írt, aki egyáltalán nem szeretne gyereket. Soha semmikor. Teljességgel elhatárolódott a témától és határozottan zavarta az a társadalmi nyomás, ami a nőkre nehezedik gyerekvállalás témában. Olvastam és megértettem, sőt sokszor nagyon is egyetértettem vele. Azonban ez egy, talán még számomra is szélsőséges vélemény volt a sok közül, azonban nem ítélem el. Nem mindenkinek életcélja, hogy gyerekei legyenek. Egyelőre nekem sem.

Aztán lesz egy nap biztosan, amikor bekattanok, hogy gyereket szeretnék. Lehet, hogy addigra már a barátnőim közül megelőz valaki és könnybe lábadt szemmel megyek haza a babalátogatásból és közlöm a férjemmel, hogy gyereket akarok! Most! Egyesek szerint ezen már most kellene gondolkoznunk, mert hát a férjuram idősebb nálam, tehát bejátszik a korkülönbség is, de valahogy mégsem téma ez még nálunk. Helyette tervezzük a következő nyaralást, hogy milyen tájakat lehetne megnézni, a barátainkkal milyen programokat csinálhatnánk, meg egyebek.

Mindenesetre ha eljön az ideje szeretném szívből csinálni! Nem azért, mert mások elvárják vagy mert „ebben a korban nekem már három gyerekem volt”. Nem érdekel! Most már más világ van, szeretnék még dolgozni, esetleg magasabb/jobb pozícióba kerülni, emberek közt lenni, jönni-menni. Nem baj azonban, ha valaki ezt máshogy gondolja és mielőbb szeretne gyereket/gyerekeket, hogy még fiatalon legyen szülő. Különbözőek vagyunk, különböző célokkal, mindenki más mintát hoz otthonról. Ezért is kérem, hogy had legyen a döntés az enyém/miénk és ne szóljon bele olyan akinek frankón nem kellene!

Mindennek eljön a megfelelő idő, így a gyerekvállalásnak is számomra. Addig is élem a friss házasok boldog életét és jelentem szólok, ha készen állok a feladatra!

Addig is szép napot gyerekkel vagy nélküle! ;)