2015. április 22., szerda

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Fóbiák

Az utolsó napig halogattam a bejegyzés megírását. Gondolkodtam, hogy nekem mi vagy mik a fóbiáim. Én bátor vagyok és nem félek semmitől. :) 
Na jó talán a magasságtól félek, kicsit. Inkább olyan helyzetekben amikor valami keskeny gerendán, keskeny helyen kellene állni miközben alattam a nagy semmi. De szívesen állok ki egy kilátó szélére, vagy a hegy oldal egy sziklájára. Valahogy az a látvány feledteti a félelmemet.
Ha fóbiáról van szó legtöbb esetben a pókfóbia jut eszébe az embernek. Középiskolában egyik barátnőm félt nagyon a pókoktól, én pedig nem voltam mindig rendes barátnő. Egy bazi nagy gumipókot csentem a táskájába. Azon kívül hogy a táskáját megtanította röpülni, nem volt valami boldog. Utólag is sajnálom. Tényleg. Komolyan. Azért vicces volt. És ha már pók és az ijedtség. Ez a videó haláli. Már nem egyszer láttam, de mind annyiszor visítva röhögök. 


Ha meglepetésszerűen ugrana rám akár egy póknyi, akár egy oroszlányi állatka valószínű én is lányosan felsikítanék. De úgy igazából nincs fóbiám, nem félek dolgoktól. Jobban belebonyolódva a témába érdekes fóbiákat és annak még furább elnevezéseit találtam:

Akrofóbia, Altofóbia – magaslatfélelem.
Ailurofóbia – macskafélelem
Aviofóbia, Aviatofóbia – irtózás repüléstől.
Araknofóbia – pókoktól való félelem
Aquafóbia, Hidrofóbia – víztől való rettegés
Bacillofóbia – mikróbáktól való rettegés.
Cibofóbia, Sitofóbia – az ételtől való elrettenés az anorexia nervosa szinonimája.
Cathisofóbia, a leüléstől való félelem
Cibofóbia, Sitofóbia – az ételtől való elrettenés az anorexia nervosa szinonimája.
Demofóbia, – tömegiszony.
Dentofóbia, Dontofóbia, Odontofóbia – a fogorvostól és a fogászattól való félelem.
Ergaziofóbia, Ergofóbia – munkától, vagy inkább egy bizonyos aktivitástól, vagy funkció betöltésétől való félelem
Entomofóbia – rovaroktól való félelem
Fazmofóbia -szellemektől való félelem
Fobofóbia – Attól való rettegés, hogy valami fóbiád van.
Galeofóbia – cápáktól való félelem.
Gefirofóbia – hidaktól való félelem
Glosszofóbia – rettegés attól, ha nyilvánosan beszélni kell.
Heliofóbia – a napsugártól való félelem.
Hemofóbia, Haemofóbia – a vértől való félelem, és látására való elrettenés.
Klausztrofóbia – bezártságtól való rettegés.
Mizofóbia – piszoktól és szennyeződésektől való félelem.
Nekrofóbia – haláltól és halottól való félelem.
Panfóbia – állandó oktalan rettegés valamitől4
Tafofóbia – a sírtól és élve eltemetéstől való rettegés.
Tripanofóbia, Enetofóbia – a tűktől illetve injekciós tűktől és az injekcióktól való félelem
Tetrabisfóbia – félelem attól, hogy vak sötétben nem kapsz levegőt
Tokofóbia – szüléstől való félelem

A kedvenceim: (némelyiket nem kell komolyan venni...)

Hexakosioihexekontahexafóbia – a 666-os számtól való félelem.
Kuloulrofóbia – bohócoktól való félelem (nem csak gonosz bohócoktól való)
Nomofóbia – félelem hordozható telefonnal való elérhetőség hiányától.
Niktofóbia – félelem a sötéttől.
Paraszkavedekatriafóbia, Paraszkevidekatriafóbia, Friggatriszkaidekafóbia – félelem a 13-ikától amikor az péntek
Egoremansialiquiddomiphobia – attól való "félelem", hogy valamit otthon hagytam.
Hippopotomonsztroszeszquipedaliofóbia – hosszú szavaktól való félelem és elrettenés 
Megalofóbia – félelem az olyan nagy térbeli kiterjedésű dolgoktól, amik fajtájuk szerint nem kellene, hogy olyan nagyok legyenek
Peniculus situla fóbia - félelem a felmosó vödör általi haláltól

Wikipédia, volt a fő segítő, ahol sokkal több is van...Blogger társaimét pedig az alábbi linkeken érhetitek el:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése