2013. július 29., hétfő

Formabontás Göndörke módra!

Az elmúlt hetekben kérdezett meg az egyik helyi újság, hogy pár szóban mondjam el a véleményemet a fogyókúrázásról! Az első nagy meghökkenésre nem is igazán úgy válaszoltam, ahogy azt valóban gondolom. Így most elmesélem, hogy valójában hogy is van ez!

Ez volt az újság cikk:
"Az úgynevezett bikinidiétát szoktam csinálni. Lényege hogy főként salátát, csirkét és gyümölcsöket eszek. Így két hét alatt 4 kilót fogytam. Az étkezés mellett az edzést ugyanolyan fontosnak tartom."




Inkább az edzést részesítem előnyben mint a fogyókúrát. A testmozgás szükséges a szervezetnek és a léleknek is. Igen is edzéssel sok minden elérhető. Nem is a dagadó izmok, vagy a fitnesz alkat motivál, inkább hogy jó kondícióm legyen. Hogy ne lihegve fussak fel a harmadik emeletre. Futás, bicikli, aerobic, bármi ami kedvedre való.
Az hogy egészséges étrend mindenkinek mást jelent. Nekem azt hogy mindent megehetek amit csak megkívánok, de csak mértékkel. Tehát ritkán fogyókúrázom. Sőt a fogyókúra szót nem is szeretem használni. A diéta szó inkább közelebb áll hozzám. Amint mondtam már, a sok zsíros, csokis, fincsi kaját nem vetem meg, igen is kell az embernek, de olykor ha túl sokat magamba tömök, se a bőrömnek, se a gyomromnak nem tesz jót, az egészségemnek meg pláne. Ezért egy ilyen tisztító kúrát szoktam alkalmazni. Én annak nevezem, még ha nem is az. Aki ismer tudja, hogy milyen az alkatom, és érdekes néznek rám hogy mi a francnak diétázom. Hát pont ezért hogy így nézzek ki, ahogy most. :)
Úgy félévente egyszer szoktam végig csinálni. Egy korábban alkalmazott bikini diéta miatt ez a név ragadt rá, de az igazi megnevezése magyar csodafogyi. Anyukám egyik újságának Diéta című mellékletében bukkantunk rá. Rongyosara van már forgatva, de szeretjük mert mindegyikünknek használ. Pedig különböző a korunk, a súlyunk, a fizikumunk, az egészségi állapotunk. Anyu nem edz úgy mint én, viszont a házon belüli és a ház körüli munkánk amit rendszeresen megcsinál, nagyon is fedezik a mozgását. 

Magyar csodafogyi: Ezzel a diétával 2 hét alatt 4 kg fogytam, és még én is meglepődtem hogy miből. Lehet egy hétig, lehet két hétig csinálni, nyilván a két hét az eredményesebb. Sőt két hét után szigorúan abba is kell hagyni. Vissza lehet térni az eredeti étrendhez de a kalória bevitelre figyelni kell. A lényege, hogy a diéta hatására anyagcsere-változás lép fel. Ezért az étrendet szigorúan be kell tartani, az ételek semmivel nem helyettesíthetők mással, és ki sem hagyhatók. A diéta alatt csak ásványvíz fogyasztható, az alkohol szigorúan tilos. Ugyanis az alkohol is tartalmaz kalóriát. A diétát hétfőn vagy szerdán lehet elkezdeni. Íme az étrend:

Minden nap a reggeli: feketekávé vagy tea cukor nélkül, és 1 zsemle. (ha lehetőség van rá akkor korpás vagy teljes kiőrlésű)

1. nap: 
- ebéd: 2 főtt tojás, spenót enyhén sózva, vagy retek és saláta
- vacsora: 1 nagy szelet sovány hús grillezve (só, bors, esetleg mustár)
2. nap:
- ebéd: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta
- vacsora: gépsonka nagyobb mennyiségben (torma, mustár)
3. nap: 
- ebéd: 2 főtt tojás, saláta, paradicsom (citrom, mustár, só)
- vacsora: gépsonka, zöldsaláta
4. nap: 
- ebéd: 1 főtt tojás, nyers vagy főtt sárgarépa és sajt
- vacsora: natúr joghurt és gyümölcs
5. nap:
- ebéd: párolt hal, paradicsom
- vacsora: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta
6. nap:
- ebéd: grillcsirke (annyi amennyi)
- vacsora: 2 főtt tojás sárgarépa
7. nap:
- ebéd: 1 szelet bármilyen hús grillezve
- vacsora: választani lehet az előzőekből tetszés szerint



Sikeres formába lendülést mindenkinek

Szép napot!
Göndörke