2015. február 3., kedd

Műszempilla hóbort

Forrás
Nem vagyok beauty/fashion blogger. Vannak elegen, sőt vannak akik igen jól is csinálják. Meghagyom nekik ezt feladatot. Viszont kötelességemnek éreztem, hogy beszéljek, meséljek a műszempilla hóbortomról.

Akik közelebbről ismernek, tudják hogy ritkán sminkelem magam, se időm, se megfelelő idegzetem hozzá, plusz még a munkahelyemen sem hordhatok semmi effélét.
Kozmetikai tetoválásaimat is ezért vállaltam be. Életem egyik legjobb döntése. Ennyi még sem elég egy hétvégi bulihoz. Saját tapasztalat, ha magam sminkelem, akkor az eredmény aligha látható, fotókon meg egyáltalán nem. Ami látszik, sötét, kicsi és beesett szemek. Ekkor jöttem rá, hogy a műszempilla a nekem való. Nem éppen a természetességet szimbolizálják, de engem ez nem érdekel. Sem a 3D-s, sem a tincses nekem nem bejövős. Az előbbi szintúgy a munkahelyem miatt nem hordhatok, az utóbbival pedig próbálkoztam nem egyszer. Magamnak nem tudom felrakni, sehogy, soha. Számomra megtanulhatatlan. Kedves kozmetikusom rakta fel nekem mindig, szép munkát végzett, de mégsem kérhetem meg minden alkalommal, amikor kedvem szottyanna rá. Valószínű neki jó bolt lenne, nekem azért kevésbé. Na erre jó a soros műszempilla. Bármikor fel tehetem, a gyakorlásnak hála már nagyon rövid idő alatt. 

Sok oldalt elolvastam a műszempilla helyes felhelyezéséről. Összevetve az olvasottakat. Nincs egy bizonyos szabály. Ahány oldal, annyiféle jó tanács, 5 tuti tipp, satöbbi... Teljesen ellenkezője az egyik a másiknak, az egyiknél tiltják, a másiknál majdnem, hogy elengedhetetlen. Teljes a zűrzavar. Akkor most hogyan is kell? Én sem úgy kezdtem, hogy egyből sikerült. Hogy mi kell hozzá? Jó sok és vastag idegszál az agyban, türelem és végtelen idő. Választottam egy olyan napot, amit erre szántam: a gyakorlásra. Kitapasztaltam hogy jobb, mivel kényelmesebb, hogyan gyorsabb. A technikát nem igazán tudom elmagyarázni, szerintem ez egyén, és kézügyesség kérdése. Akik ügyetlennek érzik magukat, azok se adják fel, én sem tettem. Ez a képsorozat mutatja be legjobban, lépésről-lépésre. Göndörítést leszámítva magam is így csinálom:

Forrás
A kép és saját tapasztalataim alapján amit jó megemlíteni:
- Előbb húzd meg a tusvonalat, aztán tedd fel a pillákat, ha kicsit ferde is lesz, úgy alig lesz látható (én ezt is kihagyom a korábban említett szemhéj tetoválás miatt)
- Az ujj köré azért kell csavarni, hogy megadja az ívét. Rásegítünk, hogy jobban idomuljon majd a szem vonalához.
- A tubusból apró pöttyöt teszek a műszempilla vonalának közepére és azt kenem el hosszában, így spórolósabb, mégis elég ragasztó kerül rá.
- Nagy segítség a szemöldökcsipesz eleje és vége is, az egyik végével illesztem, a másikkal hozzányomkodom
- Soha ne a saját pilláidra tedd, hanem a szemhéjadra, közel a pillák tövéhez. Ha nem így teszel, csúnya lesz, és még a pilláidat is károsíthatod.
- Figyelj a hosszra. Nem jó ha a belső szemzugig ér, kényelmetlen, és folyamatos szúrás lesz az eredmény. Felrakás előtt mérd a szemedhez, majd a két műszempillát egymáshoz, nehogy különböző méretűek legyenek (én kiszoktam számolni a szőröket...)
- Ha elrontottad, hagyd teljesen megszáradni, (alig telik pár percbe, ragasztótól függően), és csak utána szedd le, a félig száradt ragasztó ott marad a pilláid között. hosszú dörzsölgetés árán jön csak le.
- Ha szeretnéd, hogy a műszempilla sokáig, többször felhasználható legyen, akkor sose kend be szempillaspirállal, nehéz tisztítani, ha meg nem tisztítod újabb és újabb réteg kerül rá ami ronda. Felrakás előtt csak a saját pilláidat kend be, és mindig szedd le a rajta maradt ragasztót.
- És jó ha nem pislogsz közbe túl sokat, mert ha mégis akkor sikerül a szemhéjadat felragasztanod a szemöldökre.

A ragasztó. Amit hozzá adnak a pillákhoz rendszerint semmit sem érnek, hamar elválik a szemhéjtól, vagy egyáltalán nem is ragad. Minden esetben egy külön vásárolt ragasztót használok. Kb 800 Ft-ba kerül és nagyon-nagyon sokáig elég. Ha minden hétvégén használom akkor is legalább egy évig.  Ez egy kezdetben fehér, de színtelenre száradó ragasztó. Van feketében is, de ahhoz még béna vagyok.



A műszempillákat ott veszem ahol éppen rájuk találok: DM, Rossmann, Müller, egyéb illatszer boltok és Kínai áruházak. Igen kínai, messze nem olyan gagyi minőség, mint első hallásra. Míg az előbb említett boltokban 800-1000 forint között van egy pár, úgy a kínaiban 400-600 forint egy vagy két pár. Csak a ragasztó eltávolításánál jobban kell figyelni, nehogy kitépjük a szálakat is.
Rövid, hosszú, szolid, extravagáns, fél soros, teljes soros, ritka, sűrű, lila, zöld, rózsaszín, hupikék, strasszos, tollas, masnis, csillagos, csillogós. Ezernyi a választási lehetőség.

Nem tudok betelni velük. Ez az én hóbortom. Ti próbáltátok már?