2015. február 2., hétfő

MBBK házi feladat - Hogyan készül?

Közel egy hónapja a facebook közösségi oldalon tagja vagyok a Magyar bloggerek és blogkedvelők csoportjának. Egy jó kis közösség, ahol olykor házi feladatot kapnak a bloggerek. Nekem ez az első házi feladatom, izgulok.

Hogy is készül egy bejegyzés Göndörke háza táján.

Egy beszélgetés, egy hír, egy esemény adja meg témát. Mindig jön az a kis sugallat ami azt mondja: nekem erről írnom kell. Van úgy, hogy a téma hónapokig áll üresen a piszkozatok között. Ám a bejegyzések is olykor több hétig íródnak. Bárhol vagyok, bárhol járok, munkából jövet-menet, utazáskor, vagy épp a boltba ugrok el mindig a témáimon agyalok, mondatot fogalmazok, érveket-ellenérveket hozok fel. Olyankor, ha édesanyám menne el mellettem se venném észre, teljesen kizárom a világot. Ami eszembe jut azonnal feljegyzem, általában a telefonomba, az mindig kéznél van. Telefonon a Blogger alkalmazást használom, egyből a blogom piszkozatába írhatok, ha haza érek nem kell újragépelnem, csak megnyitnom. Egyszerű, nagyszerű.

Ha elakadok, akkor jön a keresgélés, témától függően "hivatalos", tudományos megközelítéseknek járok utána. Nem szeretem, ha valaki sületlenségeket beszél, vagy épp ír, így magam is szeretek tájékozott lenni a témában. Mindemellett meg van a saját véleményem is. A tudást és a tapasztalatot fésülöm össze a bejegyzéseimben.

A bejegyzésekhez tartozó idézeteket a legtöbb esetben a Citatum oldalon találom. Kategóriákba rendezve, forrással megjelölve. Sok más jó dologgal van felszerelve az oldal. Eddig még nem csalódtam. Sokat használom a Szinonima szótárt, nem szeretem a szóismétléseket, rontanak az iromány élvezhetőségén, ezért nem elhanyagolandó. Alkalmazok helyesírás-ellenőrzőt is, de lehetne jobb is, amit a blogmotor nyújt. Sose voltam jó benne, és nem is vagyok rá büszke. Azért igyekszem.

Képeknél Google a legjobb barátom. Nem vagyok túl nagy angolos, még is egy-egy jelző, rövid kifejezés sokkal hatásosabb angolul, mint magyarul, pluszban sokkal több az arra jellemző kép. Terveim között szerepel minél több saját fotóval, és montázzsal színesebbé tenni a blogot. Ebben a PhotoScape program segít. Szinte minden megtalálható a programon belül amire szükségem lehet. A fejlécem is ezzel készült.

Valahogy így áll, össze mikor bejegyzést írok. Remélem blogger társaimnak is segítségére lehettem.

Szép napot mindenkinek!
Göndörke