2015. február 5., csütörtök

Mikor beüt a krach...

Nagy erőkkel készülök, pontosabban készülnék a májusi futó versenyemre. Lassan egy hónap telt el az utolsó futó és aerobik edzésem óta, valami mindig közbe jön. És nem a kifogások, olyan dolgok amikből jobb, ha előbb kigyógyulok. Sport sérülések, húzódások, influenza, most meg egy bokaficam. Se futás, se edzés, kényszer pihenő. Ez  nekem a krach.

A sport, az edzés az életem, mindennapjaim része, nélküle dúl bennem a feszültség, az evési kényszer, a rinyálási hajlam, na meg a türelmetlenség. Igyekszem megrázni magam, túllépni a kellemetlen dolgokon, és tenni a mindennapi dolgaimat, ahogy szoktam, de hiába újra és újra győz az idegbaj. Ha nem tudom levezetni a feszültséget, leginkább egy trehány döggé válok. Tunyának érzem magam, mert utálok lusta és egyben ingerült is lenni. Én, aki az életben mindenhol csak a jót látom, és pörgök ezerrel. Mindaz vagyok ilyenkor, aki nem akarok, nem szeretek lenni. Feloldatlan lelki feszültség szinte robbanásra kész. Minden idő kérdése.

Forrás
Az effajta kényszer pihenő a legjobb önmegismerési tréning. Egyedül az önbecsülésem, amivel ilyenkor nem küzdök, minden mással annál inkább. Mégis hiába tudom, hogy mit tudok, mire vagyok képes, miken és hogy mentem keresztül, hogy lábaltam ki korábban, most akkor is visszahúz a stressz. Az egésznek a lényege, hogy az életemben felállított elveket, nem hagyom csak úgy elveszni. Meg kell tanulnom a feszültséget másféle módon kezelni, sport nélkül. Maga az önismeret-fejlesztés arra törekszik, hogy kialakítsa belső harmóniánkat, kezelje feszültségeket, növelje mindennapi tevékenységeink hatékonyságát. Öntudatosságra és önkontrollra is nevel. Nélkülük olyanná lehetünk mint egy gyermek, aki nincs tudatában érzelmeivel, ezért cselekvésekkel fejezi ki azt, amolyan földön fetrengősen. Ha tudatában vagyok az érzelmeimnek azt irányítani is tudom, innen fakad az önkontroll. Nem engedem, hogy a környezet hatásai uralkodjanak rajtam. Megállok egy percre. Át kell gondolnom, hogy ott azt a szituációt mivel és hogyan tudom a saját hasznomra fordítva megoldani. Ha hagyjuk, hogy eluralkodjon felettünk, azzal másokat és leginkább magunkat állítjuk nem kívánt következmények elé. A nyugodt gondolkodás a legfontosabb, bármilyen temperamentumosak is legyünk.

Így hát, feszültség kezelek egy könnyed sétával és/vagy fotózással, az írással és nagyon sok zene hallgatással. Elterelem a gondolataimat, vagy épp kiírom magamból a sok trutyit, vagy hagyom, hogy a dalok mondják el helyettem. Már könnyebb, sokkal könnyebb.