2015. március 11., szerda

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Kedvenc édesség

A napokban csatlakoztam egy újabb blogger mozgalomhoz. A neve: {Vigyázz! Kész! Posztolj!} (továbbiakban VKP.) Szilvi a Pillecukor blog írója indította eme kezdeményezést, és immáron egy éve, hogy lendületesen zakatol előre. A lényege hogy azonos témáról 20-25 blogger azonos időben (2 hetente szerdánként) osztja meg a írását. Íme az első VKP!-m:


Az e heti téma a kedvenc édesség. Sokat agyaltam, hogy valójában melyik is a kedvenc, de lehet hamarabb végére érnék a listának, ha azt sorolnám el melyik nem. Olyan nincs, hogy túl sok édesség. Mindig van az a pici ami még bele fér. Szeretek nassolni, mindegy mi az, lehet édes, sós, csak rágcsáljak. Nem feltétlenül kényszeres a nassolás. Még egyetemi éveim alatt nyilván sokat segített a vizsgaidőszakban, de mára ez az ok elhanyagolandó. Egyszerűen: szeretem és kész. Az édesség iránt vágynak mindig engedtem, és lelkiismeret furdalásom sincs soha miatta. Mindig úgy tartottam, az elegendő mozgás mellett igenis megajándékozatjuk magunkat kis finomságokkal. Hosszan lehetne ecsetelni a kedvező vagy negatív hatásokat. Mégsem folynék ebbe bele, a megállapításom csupán annyi: megfelelő egyensúly van az ellenzők és mellette érvelők mellett. Az egyetlen amiben mindenki egyetért az a mértékletesség. Hiába az édességre szükség van, testnek, léleknek, nekem. Ha csokiról van a szó a bőröm nem túl hálás érte, a lelkem viszont annál inkább. Bár csoki mostanában egyre ritkábban fordul elő nálam, sebaj vannak helyette a nagy kedvencek:

Macaron - Párizs hozta magával ezt az imádatott. Egy kóstolás elég volt, hogy beleszeressek. Isteni íze, exkluzívitása, színes megjelenése. Egy falat mennyország, egy falat ambrózia. Ódákat lehetne zengeni róla. Nagy sajnálatomra itt a közelbe nem kapható. Tavalyi nyaralás alatt kihagyhatatlan volt, hogy Gyulán az 100 éves cukrászdában a macro macaront megkóstoljam. Azt kell mondjam megérte a sok megtett kilométer.



Gyümölcstorta - Annak ellenére, hogy falom az édességet a krémes-mázas tortákért nem igazán vagyok oda. Megeszem, csak úgy, vagy illemből, de magamnak biztosan nem kérném. Eleve nagy gyülmöcs rajongó vagyok, így hát tortából is a gyümölcsös finomságokért vagyok oda. A piskóta, a puding, a gyümölcs szinte nem is nehezíti el a gyomrot, talán egy egész tortával is megtudnék birkózni. Erre sajnos!!! még nem volt példa, mert nem vagyok elég gyors, a családom is ott legyeskedik ahol süti van. Mintha megéreznék...pedig nem is laknak otthon.....

Forrás
Mogyorós akármi - Bármi amiben van. Mogyorókrémes, egész mogyorós, mogyoródarabos. Naturon is szeretem, jó kis csemege. Szóval bármi ami mogyoróssal kezdődik: -torta, -kocka, -szelet, -tekercs, -golyó, - krém, -keksz, -sütemény, -tészta, -csoki, -puding, -kávé, -muffin, -müzli, -bonbon, -fagylalt.

Forrás


Egy szó, mint száz az édesség étkezésünk alapja, bár nekem az életemé is.

Nektek mi a kedvenc?

A többi blogger kedvenc édességét itt olvashatod :)