2015. március 18., szerda

Aerobik házifeladat

Régóta ért bennem a gondolat egy sporttal kapcsolatos témáról. Szinte meg volt a fejemben, valahogy még sem állt össze az egész. Írtam, jegyzeteltem, töröltem, felváltva, többször is. Aztán észbe kaptam, nekem még van egy tartozásom. 2014 aerobik edzésünk évzáróján az edzőtől az ingyenes óra mellé egy kis apróságot kaptunk, mellyel kifejezte köszönetét egész éves kitartásunkért, valamint fel tett két kérdést, melyre tőlünk várta/várja a választ. A kényszer pihenőim miatt meg is feledkeztem róla, de íme a tartozásom, a válaszom a kérdésekre.


Sokat gondolkodtam mit is írhatnék. A kérdésekre pár mondatban is válaszolhatnék, de az nem rám vallana. Napokkal korábban elkezdtem a bejegyzést, mégis hiányzott valami, valami megnevezhetetlen. Hiányoztak az érzések, amik az edzéseken suhannak át rajtam. Ezekből az érzésekből fakadó gondolatok. Tegnap elmentem edzésre. Alig telt le a bemelegítés már kattogott is az agyam, csak úgy záporoztak a gondolatok, az összerakott mondatok. Edzés közben még sem lehet jegyzetelni. Két apró pihenés közben pötyögtem a telefonba a címszavakat. Hazaérve neki is láttam.




Mit szeretsz a legjobban az edzéseken?
Edzés után többen szoktuk mondani, hogy halálos volt az edzés. Néha teljesen komolyan így is gondoljuk. Ám attól, hogy belehaltunk a második kör guggolásba, tulajdonképen újjászülettünk. Magamból kifolyólag mondom, ha egy fáradt, rosszkedvű, nyúzott nap után jutok el edzésre, bár testileg még fáradtabban, még is a lelkemben felfrissülve térek haza. Ez az edzés fajta, egyszerre pörget fel, adja ki minden frusztrációmat, és lazít el a legvégén. Az egész felépítése tökéletes.
Mit szeretek még? A változékonyságát. Sosem unalmas. Újabb és újabb gyakorlatokat ismerek meg, és fedezek fel magamban olyan izmokat, amik azelőtt biztosan nem voltak ott. Nem egy egyszerű zenére ugrálós aerobik, igen is komoly alakformálással bírnak a gyakorlatok. Mindig úgy van összeállítva, hogy bármilyen kondícióval bírok, ki tudom magamból hozni a legjobbat. Így mindig sikerélményem van, mely rá vesz, hogy a következő alkalomra is elmenjek.



Mi motivál téged leginkább?
Sokszor, és sokszor beszélek a motivációról. Legtöbbször a boldog élet, a céljaink elérése érdekében. De úgy igazán belegondolva: élni egyszerű, na de sportolni! Engem mi motivál mikor edzek, vagy futok? Személyek és célok. Felsorolhatnék nagy sportolókat akikre büszkék lehetünk, és bármikor példát vehetnénk róluk, számomra még sem elég motiválóak. A sportban állandóan motivált lenni nem könnyű feladat. Kivétel, ha egy olyan edződ van, mint Anikó. Amióta ismerem a sport tevékenységeit, nála jobb példakép, és motiváló személy nincs. Egy bemutatkozásában írja: "Célom, hogy minél több emberrel sikerüljön megszerettetnem a mozgást, emellett örömhöz, elégedettséghez és sikerhez vezessem őket." Ezt a célját minden egyes alkalommal el is éri. Elég ha rád néz, mosolyog, és biztat. Alig bírod az utolsó pár ütemet, zsibbadsz, görcsölsz, leginkább sikítanál, de még is végig csinálod, mert van aki agitál, motivál. Neki már a második, vagy harmadik edzése aznap, de sose rossz kedvű, sose fáradt, legalább is nem mutatja. Kitartása, állandó jókedve, mindenki felé irányuló szeretete, egy rossz nap után is kellemes érzést vált ki belőled. Még az edzés alatt is. 
A másik, ami motivál a cél. Enélkül sportolni sem érdemes, mondjuk élni sem. Sportolunk, mert csinosak, egészségesek akarunk lenni. Sportolunk, mert eredményeket akarunk elérni, versenyeket nyerni. Sportolunk mert kívánja a testünk, és a lelkünk is. Akit megérint a sport valódi szeretete, annál a motiváció elérte feladatát. Ne kényszernek gondoljuk, hanem élvezzük és szeressük. A sportban az is csodálatos, hogy renget fajtája van, így bárki megtalálhatja egészségi állapota, kora, igényei tekintetében. A lényeg, hogy ne feladatnak tekintsük, hanem szórakozásnak.

A sport képes megváltoztatni a világot. 
(Nelson Mandela)



Forrás

Semmi nem túlzás, az edzés és Anikó is ilyen, ezért szeretjük sokan, nagyon sokan. Mindezzel szeretném kifejezni köszönetemet, valamint népszerűsíteni az Alakformáló Aerobik Edzést, és az edzőt, Anikót. További sikereket és sok sok önfeledt edzést kívánok!